Ключавыя словы тут: "я ня думаю". Якая шчырасьць !!
У Аўганістан ездзіла
01.02.2025
А в Украіну хіба што не.
Аўганістан
02.02.2025
Гэта другое. ЗНОЎ адкрое для сябе расея чалавечага жыцця значэння
#
01.02.2025
Если Алексиевич не понимает, то, по её мнению, и никто не может понять что происходит в Украине.
FP
01.02.2025
Božuchna, heta ŭzrovień nobilijata?!
гэта сталая жанчына САМА АХВЯРА Маскоўскага імперыялізму
02.02.2025
FP, даўно ўсе мы Беларусы - Літвіны зразумелі што гэта сталая жанчына САМА АХВЯРА Маскоўскага імперыялізму, толькі не зразумела каго і навошта яна навучае ? Мы як вы рабамі Маскоўскай (літаратуры уключна) імперыі ніколі не будзім, мы ужо вольная Нацыя , нават Лукашэнка пра гэта кажа, а яна як ў вязніцы жылa з 1985 ...
Злы
01.02.2025
Каб зразумець, што адбываецца ва Украіне, досыць паглядзець свежыя відэа разбомбленых расійскамі ракетамі дамоў мірных украінскіх жыхароў. Гінуць людзі, пакуль высакалобыя інтэлектуалы спаборнічаюць у словаблудстве. Вось што адбываецца
Алексіевіч сама АХВЯРА Маскоўскага імперыялізму
02.02.2025
Злы, Алексіевіч сама АХВЯРА Маскоўскага імперыялізму, ЦІКАВА што яна дазваляе сабе крытыкаваць З. Пазьняка гетманаў нашага Нацыянальна- Вызваленчага руху. Нічога, Дэкаланізацыя ідзе , пра 5 -10 год Беларусь, будзе зусім іншая , тое самае было ў сербаў , балгар , грэкаў і г.д параю усім : садкі & клясы на Беларускай мове , размаўляем на кухнях на роднай мове, Уніяцтва, тады ўсе палітычныя выйдуць значна хутчэй ўсё у нашых руках спадары !
Таня
01.02.2025
Я таксама думала, што «савок» скончыўся, але менавіта ён пайшоў ваяваць ва Украіну.
але і яна
01.02.2025
і яна савок
Вадя
01.02.2025
[Рэд. выдалена]
Вопрос
01.02.2025
Вадя, его фамилия не Арестович, случайно?
Небутерброд
01.02.2025
Она бы ещё Бутерброд вспомнила...
Вадя
01.02.2025
Для справки : Формально Украина не ведёт войну с Россией и даже даёт ей зарабатывать ,качая нефть по "Дружбе".А это 6 миллиардов долларов в военный бюджет России.Как это понять?
Ответ
01.02.2025
Вадя, спросите об этом тех, кто до сих пор покупает у россии нефть!
Мх
01.02.2025
Вадя, фармальна войнаў ўжо 80 гадоў няма. Што не перашкаджае краінам весці баявыя дзяянні. Вось такі сучаны маразм міжнароднага права.
Майк
01.02.2025
Вадя, какие 6 млрд, через Украину идет только одна южная ветка. Во вторых, Украина бы уже давно разорвала контракт, да такие страны как Словакия и Венгрия опять завоют, а вместе с ними и вы в комментариях, как это было после прекращения газового контракта.
Вадя
02.02.2025
Майк, Я ссылаюсь на данные Крутихина. Эту цифру никто из экспертов не подверг сомнению. Но если что ,так извините
люся
01.02.2025
а Арэстовіч? Арэстовіч хіба не разумее?
Арестович
02.02.2025
люся, Я разумею, зарабатывая таксистом в США 300 баксов в день. А вы там сами разумейте что хотите.
Мх
01.02.2025
Карацей, чарговы ўжо раз. Савецкі чалавек, які падсвядома не хоча зразумець, што Савецкага Саюза ўжо няма. Ну, проста ілюстрацыя да майго ўчорашняга паста. Чалавек, не можа разабрацца "што ж адбываецца ва Украіне ўжо 3 тры гады, ну ці з 2014 г.", мае цэлых "тры радзімы", і здзіўляецца, чаму зараз расейскую мову так не паважаюць у Еўропе? "Больш не мае сэнсу адчуваць сябе толькі расіянінам ці толькі беларусам, бо мы ўсе ахвяры яшчэ большай несправядлівасці...". І не дзе не прыгадваецца імя гэтага "чалавека". "Украінскі народ занадта моцна пацярпеў, страціў шмат жыццяў і культурнай прасторы.", канешне, паслаў нафіг расейскую мову, як жа бедныя ўкраінцы будуць жыць без Чэхава з Дастаеўскім? Як местачковыя? "Я таксама мару пра тое, каб расійская культура зноў адкрыла для сябе каштоўнасць чалавечага жыцця, бо гэта галоўная місія кожнага мастака і святара..." Калі расейская культура паважала чалавечае жыццё? Заўсёды там быў прынцып "Бабы яшчэ наражаюць". "За апошнія трыццаць гадоў адбыўся глыбокі адкат у тым, як чалавек адчувае пачуцці і духоўнасць..." Я так разумею, што "пры Сталіне было лепей". "Мы думалі, што ў ХХІ стагоддзі будзем вырашаць канфлікты без гвалту, але так не адбылося..." Калі б Зяленскі згадзіўся здаць палову Украіны "без гвалту", вайны б, магчыма і не адбылося. Але гэта сур'ёзна адбілася б на астатняй Украіне. "Я не думаю, што ёсць хоць адзін чалавек, які сапраўды разумее, што адбываецца ва Украіне. Людзі разгубленыя, спантанныя. Такімі ж з’яўляюцца інтэлектуалы, такімі ж з’яўляюцца і простыя людзі. Украінцы гавораць пра свой боль. Але сапраўднае пытанне — зразумець, чаму ўсё гэта адбываецца..." Сапраўды, чаму ўкраінцы не захацелі ў расейскі хлеў з падачкамі, а захацелі будаваць сваю краіну без Пушкіна з Дастаеўскім? Адна з прычын расйскага ўварвання - якраз ліквідаваць украінскую дзяржаўнасць, украінскую ідэнтычнасць, пра што не адзін раз цвердзілі усе расейскія прапагандысты. "Пасля распаду Савецкага Саюза я шмат падарожнічала і размаўляла з вялікай колькасцю людзей. І выявіла, што пакуль у буйных гарадах — Маскве, Санкт-Пецярбургу, Мінску, Кіеве — была ілюзія дэмакратычных перамен..." Дык яны ж і былі першапачаткова моцна саветызаваныя.
гэта сталая жанчына САМА АХВЯРА Маскоўскага імперыялізму
02.02.2025
Мх, Гісторыкі кажуць што Бальшавіцкая гэта даўняя імперыя гісторыя, чым адрозніваецца Атаманская імперыя ад Бальшавіцкай ? нічым . і ВКЛ нагарвае значна больш РБ чым Бальшавіцкая імперыя .
политзек
01.02.2025
Когда-то мне было так приятно, что в Беларуси Нобель... а теперь мне за неё СТЫДНО... лучше бы она молчала. даже читать не стал..
Беларус
02.02.2025
политзек, так вы і ёсць той самы чырвоны савецкі чалавек, які жыве па саўковаму прынцыпу: “не чытаў, але асуджаю”. Хоць я асабіста шмат у чым магу не пагаджацца з выказваннямі спадарыні Святланы, але ў мяне ніколі язык не павярнецца сказаць ці напісаць тое, што вы тут напісалі. Я ганаруся, што ў нас ёсць два Нобелеўскіх лаўрэата. І чым болей іх будзе, тым лепей для ўсіх беларусаў, для ўсёй нашай краіны, незалежна ад таго якіх поглядаў ці думак вы прытрымліваецеся. Я таксама разумею вашыя эмоцыі, але эмоцыі часта шкодзяць канструктыўнай дыскусіі і дыялогу.
политзек
02.02.2025
Беларус, поаккуратней со словами.. назвать ярого антисоветчика с многодесятилетним стажем "чырвоны савецкі чалавек" - это оскорбление.
Датышо
01.02.2025
[Рэд. выдалена]
Тутэйшы
01.02.2025
Рускай культуры няма, ёсць савецкая, да гэтага імперская. На жаль многія , таксама як і Алексіевіч, выраслі на ёй. А імперыя, або саветы настойліва прымушала сваю культуру другім народам, а каб не было права выбраць у Беларусі напрыклад расстрэльвалі выбітных культурных дзеячаў. Таму у школе вывучалі рускую літаратуру, зараз чытаю усё беларускае, на рускам нават чытаць не прыемна і не хачу.
Нуль
02.02.2025
Тутэйшы, тоже никогда не понимал как русскую культуру можно считать великой если она никогда не конкурировала с другими культурами. В РИ и Совке любых мало мальски ярких представителей культуры оккупированных народов гноили в лагерях и на каторгах или просто убивали. А в противовес в школах учителей заставляли с тем же портретом Пушкина ходить как с иконой и рассказывать детям, что он "наше все". И то что в РБ до сих пор изучают не "мировую литературу" (где школьник хотя бы получил представление о лучших произведениях других народов), а "русскую" показывает, что все ее "величие" держится на монополии.
бабруйчанін
01.02.2025
На маё перакананне " савок" гэта штучна створаная " мянушка. Як і агідныя цытаты ад Вані Буніна .30 год таму пачалося Усё шукалі знайшлі карані " карнэтаў" князёў абаленскіх узгадалі пах французскай булкі і неяк забыліся як газетай ..падбіраліся Мода на " сабачае сэрца" на агідных мерзкіх эксперементатараў преабражэнскага броменталя з " паперкай аусвайсам" ад усатага Швонндзер камісар настаўнік і Шарык які вінаваты . Праз 30 год Шарык зноў ні такі ні сапраўдны капіталізьмь пабудавал .вінаваты І ні узгадвают эксперементатары Чубайскох Ходорковскій і га.рністы кшталту ДімыБ ці Раднянскага які лозунг прапанавалі Мне бліжэ вор чем людаед І абслугоўвалі " варов" на іх датацыях жылі А Шарыку казалі Да веры но іх дзеці выучатся в Гарвардзе і будзе як...там)) І зноў Шарык вінаваты савок..
Не галасі!
02.02.2025
бабруйчанін , штучна створаная бо выгадна спіхнуць ўсё на "совка": ён савок, а я жду трамвпя. Як у куратніку- хто ніжэй, таму на галаву і больш ляціць. Вось савок і вінаваты ва ўсіх бедах, а інтэлектуалы не. Праф. Прэабражэнскі-Барменталь толькі фрагмент, "пах французскай булкі" без праф. Персікава ў "Роковые яйца". Пазней гэта ўжо Урфін Джус з яго драўлянымі жаўнерамі. І калі Прэабражэнскі яшчэ не, то маладзейшы Барменталь ўжо агрэсіўны савок, якога Прэабражэнскі яшчэ здольны трымаць на ланцугу.
Lefty
02.02.2025
Не галасі! , калi ўжо так разважаць, то Барменталь - усяго ж добра адукаваны, прагрэсiўны, а таму сумневаючыся персанаж, апынуўшыся пад левым уплывам. Трэба адзначыць, што гэта вельмi небяспечная з'ява, левакi - корань сусветнага зла, бо iмi лёгка манiпуляваць. Адно толькi кубло ў Манхэтэнскам праэкце чаго каштавала.
Ничего не понимает
02.02.2025
[Рэд. выдалена]
Пракоп
02.02.2025
[Рэд. выдалена]
Не галасі!
02.02.2025
У Алексіевіч фрагментарнае разуменне рускай культуры, сфарміраванае самой рускай культурай. Выгадна выхоплівае "ізюм" на свой густ.
Савок, пра які яна столькі згадвае, асноўны герой рускай літаратуры ад летапісца Нестара. Чувачок без адукацыі, права і закону, эмпатыі, безабаронны перад вышэйшай бюракратыяй, згодны на любую авантуру.. Такая жыццёвая мітусня саўка, спробы выжыць добра апісаныя ў Фанвіўіна, Астроўскага, Пушкіна, Тургенева, Чэхава, Дастаеўскага, Лескова... Ва ўсіх. Культурны акварыум "Приключения Совка в Российской Империи".
Але фрагментарнае разуменне, падобна што спадчыннае: у бацькі "камунізм добра, толькі Сталін кепскі", а ў дачкі "руская літаратура карысная, толькі савок шкодны".
Ці трэба нам загружацца клопатамі расійскага "совка", бясконца разьбіраць варыянты ягонай мітусні ў сваім акварыуме? Канешне, не! І талы не будзем мець патрэбы смакаваць і адрозніваць розныя гатункі аднаго лайна. МК, РИ, СССР, РФ... акварыум" совков" той самы, як ні называй.
бабруйчанін
02.02.2025
Не галасі! , Са школы ні разумел як беларус на той час на " падсвядомасці" У чым трагедзія істэрычкі. эскортніцы Ані Карэнінай Чаму свайго улюбленца Герасім забіл а ні салтычыху прітапіл..І якога ..мы калупаўся у Разкольнікаве Зноў аб " саўке" у Беларусі Як з хрысціянства усіх канфесій так і з " саўка" мы узялі нешта свае дзля сябе.І як " эксперементатары рЭвалюцыянэры" 100 год панавання праз гвалт выціснуць.. Зноў " огнем і мечом" ..
Не галасі!
02.02.2025
Не галасі! , каб было зразумела, можа і Святлана Алексіевіч зверне ўвагу: Недарасль, Бальзамінаў, Хлестакоў, Паратов-Рабінзон, Однодум, Шерамур, "столбовые дворяне" Тургенева, Лескова і А. Толстого, Онегін, Печорін, Раскольніков... "лишний человек". Гэта ўсё той жа самы "савок", які ў Маякоўскага "в партию сгрудились малые" і рыюць на цэлы свет "Катлаван" паводле А. Платонава.
І яшчэ раз хачу падкрэсліць, што загружаць сваю галаву гэтым таксічным фарматам надзвычай небяспечна. Мусім трымаць культурную і каштоўнасную дыстанцыю, каб не трапіць ў агульны з імі ў "адзін кошык", у адзін катлаван-акварыум.
Нельга быць ракой недалекай
02.02.2025
Бабця, вайна там адбываецца
Nemo
02.02.2025
Як добра, узяўшы шведскія грошы, паехаць жыць у Нямеччыну і там галасіць, што людзі не цікавяцца рускімі крамамі і тым больш тзв. "рускай культурай", хай спадарыня паразмаўляе ў вёсках Заходняй Беларусі, дзе калгасаў не было да 45 года, што людзіць кажуць пра Джугашвілі. А што адбываецца ва Украіне - усе разумеюць, апрача спадарыні.
С*
02.02.2025
Я шмат часу раней правёў у размовах з такімі вось расейцамі і саўкамі, любіцелямі ўсяго руцкага як спадарыня Алексіевіч. І шчыра адкажу Вам, шаноўныя чытачы, што УСЕ ЯНЫ УСЁ ДОБРА РАЗУМЕЮЦЬ і усё ведаюць. Але іх не кранае боль і слёзы украінскага народу (і іншых народаў). Яны упарта не жадаюць бачыць разбомбленыя ў папялішчы вайны вёскі і гарады. Яны упарта не жадаюць чуць і бачыць слёзы удоў і сірот. Яны не жадаюць разумець людскую боль і не здольны да міласерднасці. А калі ім пакажаш ў вочы што адбываецца? Пакажаш забітых маладых хлопцаў, бацькоў, мужоў, забітых маладых дзяўчат, забітых і скалечаных дзяцей... Іх гэта не кране ні на кроплю. Больш таго скажуць смеючыся з людскога гора: а што вы хацелі? Бо ўсе яны УСЁ ДОБРА РАЗУМЕЮЦЬ і больш таго калі не на словах, то ў думках падтрымліваюць гвалт, тэрор і вайну якую творыць Масковія каб адрадзіць іх столь любімы Савецкі саюз, іх любімую расейскую імперыю. Каб зрабіць з усіх нас манкуртаў і усім нам што дня тыкаць іх любімага Чэхава і Дастаеўскага, павучаць нас іх вялікаму руцкаму языку. Адняўшы ў нас нашы карані, нашу спадчыну, зямлю, гісторыю, культуру, мову, волю, свабоду, права выбару, давесці да стану тэрору і галечы загнаўшы ў іх любімы савок ўзроўня лукашэнаўскага бсср ці той СССР дзе быў татальны дэфіцыт на усё і уся. Дзе не было нічога ў крамах. Без магчымасці выехаць з той галечы, без інтэрнэту і хоць якой альтэрнатывы з татальнай манаполіяй рэжыму на усё і уся: ад музыкі і кніг да прыватнага жыцця кожнага, з рэпрэсіямі да іншых, хто не такі як яны, хто жадае вольнага жыцця. *** Гэта я зразумеў недзе ў 2017-м годзе. І з тых пор не бачу сэнсу спрачацца з ”ватнікамі”, дагрукацца да сумлення імперцаў і расейскіх вялікадзяржаўных шавіністаў і сталіністаў. Усе яны усё добра разумеюць, толькі на іх думку нашых народаў і краін як і свабоды народаў не павінна існаваць.
Не галасі!
02.02.2025
С*, вось гэта і ёсць інтэлігенцкі, ці дакладней, каставы "ізюм". Каста інтэлігентаў "мае права" бачыць сваё, каста бюракратыі сваё , а ваенныя сваё. Камусьці камфортней жаваць страдания Анны Каренинай ці Пьера Безухова, камусьці камфортна рашсці "Бацяня-камбат, за намі Расія..", камусьці мілы Печорин, тонкая душа, каторы дзеля забавы скраў дзеўку, кабылу, пасля памяняў дзеўку на кабылу і дзеля забавы застрэліў свайго сябра.
Вось кожны выбірае "ізюм" - якім яму захапляцца "величием" па-за базавымі кагтоўнасцямі народаў і еўрапейскай цывілізацыі.
Astalavista
02.02.2025
совок это дерьмо, вот что надо понять этой даме. И то что этот выживший совок убивает молодых людей в Украине, которые не хотят в нем жить
Максимка из Лондона
02.02.2025
Astalavista, А где ты хочешь жить?На заводе под Пшемыслем?
Astalavista
02.02.2025
Максимка из Лондона, там где свобода, чел, там где свобода. Есть простое понятия совка, совок - несвобода, запад - свобода. Поэтому Украинцы герои, против напавшего на них совка
Serge
02.02.2025
Homo sapiens насамрэч, не зусім sapiens, а шмат хто зусім не sapiens. Святлана Алексіевіч разумее "саўка" і дасканала яго апісала, але яна не разумее іншыя цывілізацыі, не разумее тэхналагічныя, дэмаграфічныя, ... змены і магчымыя варыянты, напрамкі развіцця людства. Для пачатку варта прачытаць "Межы росту" (the Limits to Growth) Д. Медоўза, ёсць пераклад на расейскую.
Historyja
02.02.2025
"U nas Dzieciuki adno uczać u szkołach kab ty znau czytaci pa maskousku, a to dla toho kab ciebie zausim piererabili na maskala" - Mużyckaja prauda, №4
Tak савок працягвае забіваць і гвалтаваць нас вольных эўрапэйцаў
02.02.2025
«савок», савецкі чалавек, герой маіх кніг, звязаны са сваім мінулым у СССР, зусім не памёр."
згоды, ён працягвае забіваць і гвалтаваць нас вольных эўрапэйцаў , таму што ён РАБ (быдла , па Беларуску) . за 30 000 $ едуць ва Украіну на смерць практычна нават з Сахаліна
Tak савок працягвае забіваць і гвалтаваць нас вольных эўрапэйцаў
02.02.2025
А васальныя адносіны з маскоўскай імперыяй падтрымліваюць 80% Грамадзян Беларусі , глядзім на колькасць Беларусаў ў Беларускіх клясах, асабіста першыя клясы. Глядзім на імёны дзетак, слухаем маскоўскамоўную інтэлігенцыю накшталт Аляксеевіч. Нашы эліты спяваюць халуйскія спевы Маскоўскаму хану як Кадыраў , сёння цяжка нам алеж няхай ў нашых дзяцей Будзе шанс , Маскоўскай імперыі не доўга засталося. Tamu нам патрэбны нацыянальны кампраміс (тактычны хаўрус з лукашэнкамі) на захаванне незалежнай дзяржавы, нам Літвінам трэба дапамагаць Украіне & змагацца супраць маскоўскага імперыялізму 7/24.
Иосиф Бродский : "На Независимость Украины"
02.02.2025
"каб расійская (імперская ) культура зноў адкрыла для сябе каштоўнасць чалавечага жыцця" гэта дрэнны жарт ... Иосиф Бродский На Независимость Украины
Дорогой Карл Двенадцатый, сражение под Полтавой, слава Богу, проиграно. Как говорил картавый, время покажет - кузькину мать, руины, кости посмертной радости с привкусом Украины.
То не зелено-квитный, траченый изотопом, - жовто-блакитный реет над Конотопом, скроенный из холста: знать, припасла Канада - даром, что без креста: но хохлам не надо.
Гой ты, рушник-карбованец, семечки в потной жмене! Не нам, кацапам, их обвинять в измене. Сами под образами семьдесят лет в Рязани с залитыми глазами жили, как при Тарзане.
Скажем им, звонкой матерью паузы метя, строго: скатертью вам, хохлы, и рушником дорога. Ступайте от нас в жупане, не говоря в мундире, по адресу на три буквы на все четыре
стороны. Пусть теперь в мазанке хором Гансы с ляхами ставят вас на четыре кости, поганцы. Как в петлю лезть, так сообща, сук выбирая в чаще, а курицу из борща грызть в одиночку слаще?
Прощевайте, хохлы! Пожили вместе, хватит. Плюнуть, что ли, в Днипро: может, он вспять покатит, брезгуя гордо нами, как скорый, битком набитый отвернутыми углами и вековой обидой.
Не поминайте лихом! Вашего неба, хлеба нам - подавись мы жмыхом и потолком - не треба. Нечего портить кровь, рвать на груди одежду. Кончилась, знать, любовь, коли была промежду.
Что ковыряться зря в рваных корнях глаголом! Вас родила земля: грунт, чернозем с подзолом. Полно качать права, шить нам одно, другое. Эта земля не дает вам, кавунам, покоя.
Ой-да левада-степь, краля, баштан, вареник. Больше, поди, теряли: больше людей, чем денег. Как-нибудь перебьемся. А что до слезы из глаза, Нет на нее указа ждать до другого раза.
С Богом, орлы, казаки, гетманы, вертухаи! Только когда придет и вам помирать, бугаи, будете вы хрипеть, царапая край матраса, строчки из Александра, а не брехню Тараса.
1991 г.
.
03.02.2025
Шмат з чым не згодны. 1. "Трансфармацыя закранула толькі верхнія пласты [сталіцы], у глыбіні ж нічога не змянілася. Запачаткаваны Гарбачовым працэс перамен быў толькі паказным, нейкім спектаклем для эліты." Рэформы ніколі не ідуць аднолькава паступова ў прасторы і ў розных слаях насельніцтва, у сталіцах, і ў правінцыях. Рэформы закраналі дзяржаўнае кіраўніцтва, таму змены пачыналіся са сталіц. Не дапрацавалі, не хапіла часу. Гэта факт, умовы змен, а не нешта, на што трэба пасіўна глядзець як на нейкую прыкмету рэчаіснасці, якую не змяніць.
2. Праблема адмены рускай культуры - далёка не самае вялікае зло, што зараз адбываецца (калі паслухаць Алексіевіч). Ёсць і ў той культуры нешта, але ў любым выпадку яна сама павінна быць перагледзена, пераасэнсавана. Крок назад ад той культуры і павінны быць зроблены, каб паглядзець на яе больш аб'ектыўна, без улюблёнасці. Убачыць, якую ролю там гралі імперскія стэрэатыпы, адвечны бег ад прызнання факта кіравання дурной уладай. Зразумець, чаму тая "вялікая культура" не дапамагла пазбегнуць вялікага зла ў 2014/2022. Мабыць, гэтым маглі б займацца тыя прыхільнікі той культуры, замест простага адмаўлення факта правалу цывілізацыі і культуры Расеі.
3. "Драма тых сямідзесяці гадоў жыцця пад савецкім рэжымам не была зразумелая. Як унутры, так і за межамі Расіі. Ніхто не зразумеў, што значыла жыць з савецкім мысленнем." Гэта драма сектантаў, людзей, якія мелі скажоныя ўяўленні пра рэчаіснасць і скажоныя ідэалы. Хтосьці шукаў лепшага, але шукаў не там. Так, гэта драма, але не настолькі каб вельмі спачуваць ёй і не развівацца. Бо ў тым ліку з той драмы і вырас сучасны рэваншызм.
4. "Я не думаю, што ёсць хоць адзін чалавек, які сапраўды разумее, што адбываецца ва Украіне. Людзі разгубленыя, спантанныя. Такімі ж з’яўляюцца інтэлектуалы, такімі ж з’яўляюцца і простыя людзі. Украінцы гавораць пра свой боль. Але сапраўднае пытанне — зразумець, чаму ўсё гэта адбываецца." Вайна адбываецца. Самаўлюбёнасць савецкіх, пастсавецкіх, рускіх людзей і іх нежаданне працаваць над сваімі памылкамі, паглядзець на сябе збоку. 25 год таму ўжо было зразумела, што Расея мае патэнцыял вярнуцца да рэваншызму. А ўжо інтэлектуалы тыпа Алексіевіч павінны былі заўважыць тое і тады. Зараз выглядае так, што яна своечасова не ўбачыла тое. Зараз і разумее зло "чырвонага чалавека" і ў той жа час перажывае пра "драму савецкіх людзей", у тым ліку сваю асабістую. З таго падвойнасць яе пазіцыі і гэты адчай "я/ніхто не разумее, што адбываецца".
Мх
04.02.2025
Зараз, на думку Алексіевіч з Украінай ваююць не расейцы, а нейкія невядомыя іншапланецяне-рэптылоіды, бо "я/ніхто не разумее, што адбываецца". Цікава, а яна ў арыгінале сказала "в Украіне", ці "на Украіне"? Можа у Нашай Нівы ёсць відэапіс гэтага інтэрв'ю? З такім жаданнем ўсядзець на двух крэслах адначасова: "корні з Украіны" і "Вялікая расейская культура", "беларуская пісьменніца".
Алексиевич: Я не думаю, что есть хоть один человек, который действительно понимает, что происходит в Украине
Алексіевіч сама АХВЯРА Маскоўскага імперыялізму, ЦІКАВА што яна дазваляе сабе крытыкаваць З. Пазьняка гетманаў нашага Нацыянальна- Вызваленчага руху. Нічога, Дэкаланізацыя ідзе , пра 5 -10 год Беларусь, будзе зусім іншая , тое самае было ў сербаў , балгар , грэкаў і г.д параю усім : садкі & клясы на Беларускай мове , размаўляем на кухнях на роднай мове, Уніяцтва, тады ўсе палітычныя выйдуць значна хутчэй ўсё у нашых руках спадары !
"Больш не мае сэнсу адчуваць сябе толькі расіянінам ці толькі беларусам, бо мы ўсе ахвяры яшчэ большай несправядлівасці...". І не дзе не прыгадваецца імя гэтага "чалавека".
"Украінскі народ занадта моцна пацярпеў, страціў шмат жыццяў і культурнай прасторы.", канешне, паслаў нафіг расейскую мову, як жа бедныя ўкраінцы будуць жыць без Чэхава з Дастаеўскім? Як местачковыя?
"Я таксама мару пра тое, каб расійская культура зноў адкрыла для сябе каштоўнасць чалавечага жыцця, бо гэта галоўная місія кожнага мастака і святара..." Калі расейская культура паважала чалавечае жыццё? Заўсёды там быў прынцып "Бабы яшчэ наражаюць".
"За апошнія трыццаць гадоў адбыўся глыбокі адкат у тым, як чалавек адчувае пачуцці і духоўнасць..." Я так разумею, што "пры Сталіне было лепей".
"Мы думалі, што ў ХХІ стагоддзі будзем вырашаць канфлікты без гвалту, але так не адбылося..." Калі б Зяленскі згадзіўся здаць палову Украіны "без гвалту", вайны б, магчыма і не адбылося. Але гэта сур'ёзна адбілася б на астатняй Украіне.
"Я не думаю, што ёсць хоць адзін чалавек, які сапраўды разумее, што адбываецца ва Украіне. Людзі разгубленыя, спантанныя. Такімі ж з’яўляюцца інтэлектуалы, такімі ж з’яўляюцца і простыя людзі. Украінцы гавораць пра свой боль. Але сапраўднае пытанне — зразумець, чаму ўсё гэта адбываецца..." Сапраўды, чаму ўкраінцы не захацелі ў расейскі хлеў з падачкамі, а захацелі будаваць сваю краіну без Пушкіна з Дастаеўскім? Адна з прычын расйскага ўварвання - якраз ліквідаваць украінскую дзяржаўнасць, украінскую ідэнтычнасць, пра што не адзін раз цвердзілі усе расейскія прапагандысты.
"Пасля распаду Савецкага Саюза я шмат падарожнічала і размаўляла з вялікай колькасцю людзей. І выявіла, што пакуль у буйных гарадах — Маскве, Санкт-Пецярбургу, Мінску, Кіеве — была ілюзія дэмакратычных перамен..." Дык яны ж і былі першапачаткова моцна саветызаваныя.
а теперь мне за неё СТЫДНО... лучше бы она молчала. даже читать не стал..
Хоць я асабіста шмат у чым магу не пагаджацца з выказваннямі спадарыні Святланы, але ў мяне ніколі язык не павярнецца сказаць ці напісаць тое, што вы тут напісалі. Я ганаруся, што ў нас ёсць два Нобелеўскіх лаўрэата. І чым болей іх будзе, тым лепей для ўсіх беларусаў, для ўсёй нашай краіны, незалежна ад таго якіх поглядаў ці думак вы прытрымліваецеся.
Я таксама разумею вашыя эмоцыі, але эмоцыі часта шкодзяць канструктыўнай дыскусіі і дыялогу.
Як і агідныя цытаты ад Вані Буніна .30 год таму пачалося Усё шукалі знайшлі карані " карнэтаў" князёў абаленскіх узгадалі пах французскай булкі і неяк забыліся як газетай ..падбіраліся Мода на " сабачае сэрца" на агідных мерзкіх эксперементатараў преабражэнскага броменталя з " паперкай аусвайсам" ад усатага Швонндзер камісар настаўнік і Шарык які вінаваты .
Праз 30 год Шарык зноў ні такі ні сапраўдны капіталізьмь пабудавал .вінаваты І ні узгадвают эксперементатары Чубайскох Ходорковскій і га.рністы кшталту ДімыБ ці Раднянскага які лозунг прапанавалі Мне бліжэ вор чем людаед І абслугоўвалі " варов" на іх датацыях жылі А Шарыку казалі
Да веры но іх дзеці выучатся в Гарвардзе і будзе як...там))
І зноў Шарык вінаваты савок..
Праф. Прэабражэнскі-Барменталь толькі фрагмент, "пах французскай булкі" без праф. Персікава ў "Роковые яйца". Пазней гэта ўжо Урфін Джус з яго драўлянымі жаўнерамі.
І калі Прэабражэнскі яшчэ не, то маладзейшы Барменталь ўжо агрэсіўны савок, якога Прэабражэнскі яшчэ здольны трымаць на ланцугу.
Савок, пра які яна столькі згадвае, асноўны герой рускай літаратуры ад летапісца Нестара. Чувачок без адукацыі, права і закону, эмпатыі, безабаронны перад вышэйшай бюракратыяй, згодны на любую авантуру..
Такая жыццёвая мітусня саўка, спробы выжыць добра апісаныя ў Фанвіўіна, Астроўскага, Пушкіна, Тургенева, Чэхава, Дастаеўскага, Лескова... Ва ўсіх.
Культурны акварыум "Приключения Совка в Российской Империи".
Але фрагментарнае разуменне, падобна што спадчыннае: у бацькі "камунізм добра, толькі Сталін кепскі", а ў дачкі "руская літаратура карысная, толькі савок шкодны".
Ці трэба нам загружацца клопатамі расійскага "совка", бясконца разьбіраць варыянты ягонай мітусні ў сваім акварыуме?
Канешне, не!
І талы не будзем мець патрэбы смакаваць і адрозніваць розныя гатункі аднаго лайна.
МК, РИ, СССР, РФ... акварыум" совков" той самы, як ні называй.
У чым трагедзія істэрычкі. эскортніцы Ані Карэнінай Чаму свайго улюбленца Герасім забіл а ні салтычыху прітапіл..І якога ..мы калупаўся у Разкольнікаве
Зноў аб " саўке" у Беларусі Як з хрысціянства усіх канфесій так і з " саўка" мы узялі нешта свае дзля сябе.І як " эксперементатары рЭвалюцыянэры" 100 год панавання праз гвалт выціснуць.. Зноў " огнем і мечом" ..
І яшчэ раз хачу падкрэсліць, што загружаць сваю галаву гэтым таксічным фарматам надзвычай небяспечна.
Мусім трымаць культурную і каштоўнасную дыстанцыю, каб не трапіць ў агульны з імі ў "адзін кошык", у адзін катлаван-акварыум.
***
Гэта я зразумеў недзе ў 2017-м годзе. І з тых пор не бачу сэнсу спрачацца з ”ватнікамі”, дагрукацца да сумлення імперцаў і расейскіх вялікадзяржаўных шавіністаў і сталіністаў. Усе яны усё добра разумеюць, толькі на іх думку нашых народаў і краін як і свабоды народаў не павінна існаваць.
Каста інтэлігентаў "мае права" бачыць сваё, каста бюракратыі сваё , а ваенныя сваё.
Камусьці камфортней жаваць страдания Анны Каренинай ці Пьера Безухова, камусьці камфортна рашсці "Бацяня-камбат, за намі Расія..", камусьці мілы Печорин, тонкая душа, каторы дзеля забавы скраў дзеўку, кабылу, пасля памяняў дзеўку на кабылу і дзеля забавы застрэліў свайго сябра.
Вось кожны выбірае "ізюм" - якім яму захапляцца "величием" па-за базавымі кагтоўнасцямі народаў і еўрапейскай цывілізацыі.
згоды, ён працягвае забіваць і гвалтаваць нас вольных эўрапэйцаў , таму што ён РАБ (быдла , па Беларуску) . за 30 000 $ едуць ва Украіну на смерць практычна нават з Сахаліна
Tamu нам патрэбны нацыянальны кампраміс (тактычны хаўрус з лукашэнкамі) на захаванне незалежнай дзяржавы, нам Літвінам трэба дапамагаць Украіне & змагацца супраць маскоўскага імперыялізму 7/24.
гэта дрэнны жарт ...
Иосиф Бродский
На Независимость Украины
Дорогой Карл Двенадцатый, сражение под Полтавой,
слава Богу, проиграно. Как говорил картавый,
время покажет - кузькину мать, руины,
кости посмертной радости с привкусом Украины.
То не зелено-квитный, траченый изотопом,
- жовто-блакитный реет над Конотопом,
скроенный из холста: знать, припасла Канада -
даром, что без креста: но хохлам не надо.
Гой ты, рушник-карбованец, семечки в потной жмене!
Не нам, кацапам, их обвинять в измене.
Сами под образами семьдесят лет в Рязани
с залитыми глазами жили, как при Тарзане.
Скажем им, звонкой матерью паузы метя, строго:
скатертью вам, хохлы, и рушником дорога.
Ступайте от нас в жупане, не говоря в мундире,
по адресу на три буквы на все четыре
стороны. Пусть теперь в мазанке хором Гансы
с ляхами ставят вас на четыре кости, поганцы.
Как в петлю лезть, так сообща, сук выбирая в чаще,
а курицу из борща грызть в одиночку слаще?
Прощевайте, хохлы! Пожили вместе, хватит.
Плюнуть, что ли, в Днипро: может, он вспять покатит,
брезгуя гордо нами, как скорый, битком набитый
отвернутыми углами и вековой обидой.
Не поминайте лихом! Вашего неба, хлеба
нам - подавись мы жмыхом и потолком - не треба.
Нечего портить кровь, рвать на груди одежду.
Кончилась, знать, любовь, коли была промежду.
Что ковыряться зря в рваных корнях глаголом!
Вас родила земля: грунт, чернозем с подзолом.
Полно качать права, шить нам одно, другое.
Эта земля не дает вам, кавунам, покоя.
Ой-да левада-степь, краля, баштан, вареник.
Больше, поди, теряли: больше людей, чем денег.
Как-нибудь перебьемся. А что до слезы из глаза,
Нет на нее указа ждать до другого раза.
С Богом, орлы, казаки, гетманы, вертухаи!
Только когда придет и вам помирать, бугаи,
будете вы хрипеть, царапая край матраса,
строчки из Александра, а не брехню Тараса.
1991 г.
1. "Трансфармацыя закранула толькі верхнія пласты [сталіцы], у глыбіні ж нічога не змянілася. Запачаткаваны Гарбачовым працэс перамен быў толькі паказным, нейкім спектаклем для эліты."
Рэформы ніколі не ідуць аднолькава паступова ў прасторы і ў розных слаях насельніцтва, у сталіцах, і ў правінцыях. Рэформы закраналі дзяржаўнае кіраўніцтва, таму змены пачыналіся са сталіц.
Не дапрацавалі, не хапіла часу. Гэта факт, умовы змен, а не нешта, на што трэба пасіўна глядзець як на нейкую прыкмету рэчаіснасці, якую не змяніць.
2. Праблема адмены рускай культуры - далёка не самае вялікае зло, што зараз адбываецца (калі паслухаць Алексіевіч).
Ёсць і ў той культуры нешта, але ў любым выпадку яна сама павінна быць перагледзена, пераасэнсавана. Крок назад ад той культуры і павінны быць зроблены, каб паглядзець на яе больш аб'ектыўна, без улюблёнасці.
Убачыць, якую ролю там гралі імперскія стэрэатыпы, адвечны бег ад прызнання факта кіравання дурной уладай. Зразумець, чаму тая "вялікая культура" не дапамагла пазбегнуць вялікага зла ў 2014/2022.
Мабыць, гэтым маглі б займацца тыя прыхільнікі той культуры, замест простага адмаўлення факта правалу цывілізацыі і культуры Расеі.
3. "Драма тых сямідзесяці гадоў жыцця пад савецкім рэжымам не была зразумелая. Як унутры, так і за межамі Расіі. Ніхто не зразумеў, што значыла жыць з савецкім мысленнем."
Гэта драма сектантаў, людзей, якія мелі скажоныя ўяўленні пра рэчаіснасць і скажоныя ідэалы. Хтосьці шукаў лепшага, але шукаў не там. Так, гэта драма, але не настолькі каб вельмі спачуваць ёй і не развівацца. Бо ў тым ліку з той драмы і вырас сучасны рэваншызм.
4. "Я не думаю, што ёсць хоць адзін чалавек, які сапраўды разумее, што адбываецца ва Украіне. Людзі разгубленыя, спантанныя. Такімі ж з’яўляюцца інтэлектуалы, такімі ж з’яўляюцца і простыя людзі. Украінцы гавораць пра свой боль. Але сапраўднае пытанне — зразумець, чаму ўсё гэта адбываецца."
Вайна адбываецца. Самаўлюбёнасць савецкіх, пастсавецкіх, рускіх людзей і іх нежаданне працаваць над сваімі памылкамі, паглядзець на сябе збоку. 25 год таму ўжо было зразумела, што Расея мае патэнцыял вярнуцца да рэваншызму.
А ўжо інтэлектуалы тыпа Алексіевіч павінны былі заўважыць тое і тады. Зараз выглядае так, што яна своечасова не ўбачыла тое. Зараз і разумее зло "чырвонага чалавека" і ў той жа час перажывае пра "драму савецкіх людзей", у тым ліку сваю асабістую. З таго падвойнасць яе пазіцыі і гэты адчай "я/ніхто не разумее, што адбываецца".